2025 yılı UBAK İzin Belgeleri Dağıtımı Başvuruları Hakkında Bilgilendirme - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /2025 YILI UBAK İZİN BELGELERİ DAĞITIMI BAŞVURULARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
2025 YILI UBAK İZİN BELGELERİ DAĞITIMI BAŞVURULARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
A+A-
2025 yılı UBAK İzin Belgeleri Dağıtımı Başvuruları Hakkında Bilgilendirme

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından Derneğimize iletilen bilgilendirmeye istinaden;

Bilindiği üzere; UBAK izin belgesi başvuruları, UBAK İzin Belgesi Dağıtım Esasları Yönergesinin 6 ncı maddesinin birinci fıkrası gereğince, firma yetkilileri tarafından e-Devlet kapısı üzerinden yapılmaktadır. Bu kapsamda, 2025 yılı UBAK izin belgesi müracaatları ile ilgili işlemler firma yetkililerince e-Devlet kapısı üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında “UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu” seçeneği seçilerek 01 Ekim – 31 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılabilecektir.

Bahsedilen Yönergenin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında, faaliyet yılının son 3 ayı ve /veya müracaat yılının ilk dokuz ayı içerisinde (2023 yılının son üç ayı ve/veya 2024 yılının ilk dokuz ayı) uluslararası taşımacılık faaliyetinde bulunmuş firmalar 2025 yılı UBAK izin belgesi dağıtımı müracaatında bulunabilecektir.

2025 yılı UBAK izin belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-Devlet kapısı üzerinden firmaya ait iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve e-posta) güncellenmesi gerekmekte olup, söz konusu bilgiler güncellenmeden 2025 yılı UBAK izin belgesi dağıtımı başvurusu yapılamayacaktır. İletişim bilgileri güncellendikten sonra 2025 yılı UBAK izin belgesi dağıtımı başvurusunda bulunabilecek ve başvurunun kaydedilmesini müteakiben firmanın iletişim bilgilerini kaydetmiş olduğu cep telefonuna “UBAK izin belgesi dağıtımı başvurunuz alınmıştır” şeklinde bir bilgilendirme mesajı gönderilecektir. Firmalarımızın bu bildirimi takip etmeleri önem arz etmektedir.

2025 yılında sadece EURO VI UBAK izin belgesi tahsis edileceğinden, 31 Ekim 2024 tarihi itibariyle bu norma haiz en az iki adet özmal taşıta sahip olmayan firmaların başvuruları dikkate alınmayacaktır. 2025 yılı için UBAK izin belgesi almak isteyen Derneğimiz üyesi firmaların 01-31 Ekim 2024 tarihleri arasında e-Devlet kapısı üzerinden önce iletişim ve araç norm bilgilerini güncellemeleri, daha sonra UBAK izin belgesi dağıtımı başvurusunda bulunmaları hususu önem arz etmektedir. Konuya ilişkin açıklamalara Genel Müdürlüğün internet adresinden https://uhdgm.uab.gov.tr/ ulaşılması mümkündür.

Üyelerimize önemle duyurulur.