BG Toll Artık Türkçe Konuşuyor - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /BG TOLL ARTIK TÜRKÇE KONUŞUYOR
BG TOLL ARTIK TÜRKÇE KONUŞUYOR
A+A-
BG Toll Artık Türkçe Konuşuyor

Bilindiği üzere, Bulgaristan yeni toll sisteminin devreye alınmasının akabinde yaşanan sıkıntıların giderilmesi hususlarında Bulgaristan Yol Altyapı Ajansı yetkilileri ile ortak toplantılar gerçekleştirilmiş, haksız kesilen cezaların itiraz süreçlerine ilişkin bilgilendirme paylaşılmıştır (Duyuru metnine ulaşmak için lütfen tıklayınız).

Derneğimizin ve Sofya Ticaret Müşavirliğimizin desteği ve ortak girişimi neticesinde elde edilen kazanımlar ve gelişmeler aşağıdaki gibidir:

  • Yol Altyapı Ajansının çağrı merkezinde Türkçe konuşabilen soydaşlarımız çalışmaya başlamıştır. Böylelikle şoförlerimiz veya firmalarımız aradıklarında sorunlarını kolaylıkla iletebileceklerdir.
  • Daha önce sistem üzerinden ihlalin nerede, ne zaman ve hangi kapsamda gerçekleştiği bilgisine ulaşılamamasının sorun oluşturduğu Yol Altyapı Ajansına iletilmiş, çözüm olarak TOLL devriye ekiplerince sürücünün durdurulduğu anda kendisine ihlalin gerçekleştiği tarih, saat ve konumun net olarak yazılı bir şekilde tebliğ edilmesi talep edilmişti. Yol Altyapı Ajansınca mevcut durumda BG TOLL sisteminin böyle bir uygulamaya imkân vermediği ancak bu öneri doğrultusunda sistemin bir sonraki güncellenmesinde ihlalin gerçekleştiği tarih, saat ve konumun net olarak görülebileceği bir uygulama üzerinde çalışılacağı belirtilmişti.

Gelinen aşama itibariyle https://check.bgtoll.bg/#/violation adresinden TOLL devriye ekiplerince şoföre verilen ID numarası ile ihlalin yapıldığı tarih, saat, konum bilgileri görülebilmektedir. Sistem halihazırda yalnızca Bulgarca dilinde olmasına rağmen Eylül ayı itibariyle Türkçe dilinde erişim sağlanabileceği ifade edilmiştir.

  • Yol Altyapı Ajansının sözleşme imzaladığı iki ulusal hizmet tedarikçisinin, sistemlerinde yaptıkları güncelleme ile kullanıcıların bu sistemlerde hesap açıp o hesaplara para yüklemelerini sağlayacak bir mekanizma kurmakta olduğu bilgisi edinilmiştir. Rota kartı alındıktan sonra kullanıcının hesabında bulunan bakiyeden düşüş yapılacaktır. Bu şekilde banka kartı ile rota kartı alınırken para transferi ile ilgili bazen yaşanan gecikmelerin ve aksaklıkların çözülmesi hedeflenmektedir.
  • Yol Altyapı Ajansınca bazı güzergahlarda (özellikle İhtiman’da) şoförlerin uzun süre dinlendikleri, genellikle 3 saatten sonra GNSS cihazlarının şarjlarının bitmesi veya uydu ile temaslarının kesilmesi gibi durumların meydana geldiği, aracın çalışır hale getirilmesinin akabinde 15 dakika gibi bir sürede cihazın yeniden uydu ile temas kurabildiği gözününe alınarak, şoförlerin ihlale sebebiyet vermemek bakımından dinlenme noktasından yola çıkarken bu hususu göz önüne almalarında fayda olduğu ifade edilmiştir.
  • Pandemi döneminde Avrupa Komisyonunun uygulamaya aldığı ‘Yeşil Koridor’ uygulaması kapsamında Bulgaristan üzerinden transit geçen araçların belirli bir güzergah üzerinden geçiş yapması gerekmektedir. Örneğin Romanya’dan gelen ve Rusçuk Sınır Kapısından giriş yapıp Kapitan Andreevo Sınır Kapısından çıkış yaparak Türkiye’ye giden bir TIR’ın transit güzergahı Rusçuk-Eski Zağra-Hakova-Kapıkule iken aynı araç TOLL sisteminden farklı bir güzergah üzerinden aynı destinasyonlar için rota kartı alabilmektedir.

Yol Altyapı Ajansı yalnızca transit güzergahı üzerinden rota kartı verilebilmesinin sistemsel olarak mümkün olmadığını ifade etmekte ve bu durumun Yol Altyapı Ajansı ile İçişleri Bakanlığı arasında sorun teşkil ettiği bilinmektedir.

Yakın zamanda “Yeşil Koridor” kapsamı dışındaki güzergahlara yolun transit geçişe kapalı olduğuna ilişkin tabelaların konulacağı bilgisi edinilmiş olup bu kapsamda bir cezanın gündeme gelme olasılığının bulunduğu değerlendirilmektedir.

Söz konusu girişimlerinden dolayı Sofya Büyükelçiliği, Ticaret Müşavirliğimize sektörümüz adına teşekkürlerimizi sunarız.