IRU’da yayımlanan duyuruya istinaden;
Defrada mevcut durumda bazı dijital sınır hizmetlerini etkileyen teknik bir sorun yaşanmaktadır.
SPS'den geçirilmiş mallar (mallar için gönderilen CHED, IPAFFS'deki kontrol panelinde GEÇERLİ durumunu gösterir) bir giriş noktasında uzun süre bekletilmeye devam edilirse, firma veya acente aşağıdaki talimatları uygulamalıdır:
İletişim Bilgisi: servicetransformation.support@defra.gov.uk
E-posta başlığı şu şekilde olmalıdır:
“Urgent- goods held at point of entry”
Aşağıdaki bilgilerin eklemensi gerekmektedir:
1. Ortak Sağlık Giriş Belgesi (CHED) Referans Numarası (Bu numara CHED gönderildikten sonra IPAFFS'de verilir.)
2. Hareket Referans Numarası (MRN) (Bu numara acenteniz CDS üzerinden bir gümrük beyannamesi gönderdiğinde oluşturulmaktadır.)
Yukarıdaki bilgileri yalnızca e-postanın gövdesine yazmalısınız. Herhangi bir işlemin yapılmasını geciktirebileceğinden belge eklememeniz gerekmektedir. Bu süreç yalnızca bu sorundan etkilenen mallar için kullanılabilir, başka herhangi bir durumda veya gelecekteki bir durum için kullanılamaz.
İstisnai olarak Defra, SPS'den onaylanmış malları (yukarıdaki gibi IPAFFS'de onaylanmış) olan tüccarlara bu malları sınır bölgelerinden çıkarma talimatı da verebilmektedir.Gümrük beyannameleri HMRC sistemlerinde mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılacaktır.
Bu konuda size yardımcı olamayacakları için lütfen HMRC'nin Ulusal Tasfiye Merkezi (NCH) ile iletişime geçmeyiniz.
Üyelerimize önemle duyurulur.