Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden Derneğimize iletilen bilgilendirmeye istinaden;
Acentelerin TIR Karnesi Düzenlemesi Konusunda Görevlendirilmesi Usul ve Esasları çerçevesinde TOBB tarafından görevlendirilen PLH Lojistik Hizmetleri A.Ş., TIR sistemi altında faaliyet gösteren tüm Karne Hamillerine, TIR Karnesi düzenleme işlemleri için gerekli olan hazırlıkları tamamlamış olup,
* Ankara Lojistik Üssü
* İstanbul (Muratbey Gümrüğü, Erenköy Gümrüğü, Güneşli PLH Merkez Ofis)
* Bursa,
* Gemlik,
* İzmir
* Mersin ofislerinde 26/04/2021 tarihi itibariyle hizmet vermeye başlamıştır.
Söz konusu yeni dağıtım modeli ile birlikte bağlı bulunan oda dışında farklı illerdeki acente ofislerinden TIR Karne alınabilmesi mümkün kılınmıştır. (Örneğin, Mersin Ticaret Odasına bağlı bir taşımacımız İstanbul’daki acente ofisinden TIR Karnesi alabilecektir.)
Yetkilendirilen Acentelerden TIR Karnesi almak isteyen Karne Hamilleri;
- TIR Karnesi taleplerini, ilgili acentenin ofisini halihazırda kullanılan Karne Hamili Portalı(TIREPD) üzerinden seçmek suretiyle gerçekleştirecek,
- TIR Karne ücretlerini elektronik ortamda ilgili acente hesabına ödemeye devam edecek,
- Acenteden TIR Karnesi almak üzere yapılan talebin iptalinin istenmesi halinde, ilgili acentenin merkez ofisi ile temasa geçecektir.
Üyelerimizin bilgilerine önemle sunulur.