GÜRCİSTAN: YENİ BİLGİSAYARLI TRANSİT SİSTEMİ (NCTS) AŞAMA 5 - KATILIM SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /GÜRCİSTAN: YENİ BİLGİSAYARLI TRANSİT SİSTEMİ (NCTS) AŞAMA 5 - KATILIM SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
GÜRCİSTAN: YENİ BİLGİSAYARLI TRANSİT SİSTEMİ (NCTS) AŞAMA 5 - KATILIM SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
A+A-
GÜRCİSTAN: YENİ BİLGİSAYARLI TRANSİT SİSTEMİ (NCTS) AŞAMA 5 - KATILIM SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Gürcistan Maliye Bakanlığı - Gelir İdaresi (Gümrükler, Vergi, Sağlık ve Bitki Sağlığı (Sanitary and Phytosanitary) Sınır Kontrol Ajansı)) tarafından 14 Kasım 2024 tarihi ile Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi (NCTS) Faz 5’i devreye geçirirken "Eşya Ticaretindeki İşlemlerin Basitleştirilmesine İlişkin Sözleşme"ye ve "Ortak Transit Rejimine İlişkin Sözleşme"ye resmi olarak katılım sağlanacağı duyrulmaktadır.

1 Şubat 2025 tarihinde değişikliklerin yürürlüğe girmesinin planlandığı ve bu adım ile transit işlemlerinin kolaylaştırılması konusunda Avrupa Birliği, İzlanda, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan, İsviçre, Türkiye, Ukrayna, ve Birleşik Krallık’ın da aralarında bulunduğu uluslararası stratejik ortaklarıyla işbirliğinde önemli bir ilerleme ortaya konduğu belirtilmektedir.

Bu çerçevede Gürcistan tarafından ilgili kurumların aşağıdaki gereklilikler hakkında bilgilendirilmesi talep edilmektedir:

1. Garanti ve Transit Beyannamesi Gerekliliği: Sözleşmelere göre Avrupa Birliği'ne ya da listelenen diğer ülkelere doğru yolda olan ve Gürcistan’a giren ya da Gürcistan’dan transit geçecek eşyalara, geçerli bir garantinin ve transit beyannamesinin eşlik etmesi gerekmektedir.

2. Yardım ve Rehberlik: Garanti ile alakalı hizmetleri sağlayan firmalar hakkında bilgiye ve detaylı işlemlere 15 Aralık 2024 tarihinden itibaren www.rs.ge web adresinden ulaşılabilecektir.

Destek sağlamak ve geçiş dönemi hakkında tüm soruları yanıtlamak üzere kurulmuş olan yardım masasına (helpdesk) da 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren ulaşılabilecektir. İrtibat bilgileri aşağıda yer almaktadır:

Birinci Seviye Destek:

  • Çalışma Saatleri: Pazartesiden Cumaya kadar 09:00 – 18:00 saatleri arasında
  • Email Adresi: info@rs.ge
  • Telefon: +995 (32) 2 299 299
  • Gelir İdaresi Web Sitesi Sohbet Hizmeti: www.rs@ge
  • Gelir İdaresi Sohbet Hizmeti Kullanılabilirlik: Pazartesi’den Cuma’ya kadar 09:00 – 18:00 saatleri arasında
  • Gelir İdaresi Bot Kullanılabilirlik: Haftanın yedi günü 24 saat

İkinci Seviye Destek:

  • Çalışma Saatleri: Haftanın yedi günü 24 saat
  • Email Adresi: ncts.hd@rs.ge
  • Telefon: +995 (32) 2 299 299
  • Ek Telefon Numaraları: +995 (32) 226 11 12, +995 (32) 226 14 46 (Çalışma Dilleri: İngilizce ve Gürcüce)

Ek olarak, yeni sisteme yumuşak bir geçiş planlandığı ve ileride ortaya çıkacak sorular için helpdesk ile görüşülmesinin veya yukarıda paylaşılan telefon numaralarının aranmasının faydalı olacağı belirtilmiştir.

Üyelerimize önemle duyurulur.