IRU’da yayımlanan duyuruya istinaden;
20 Ekim 2023 Cuma günü, Alman Parlamentosu ve Alman Federal Konseyi, Alman karayolu geçiş ücreti tarifelerinin (Lkw-Maut) artırılmasını onayladı. Yeni tarifeler 01.12.2023 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir.
Bu çok önemli artış, CO2 bileşeninin karayolu geçiş ücretine dahil edilmesinden kaynaklanmaktadır. Daha önce de açıklandığı gibi araçların büyük çoğunluğu en pahalı olan CO2 emisyon sınıfı 1 kategorisinde değerlendirilecektir. CO2 emisyon sınıfı 1 ücret tarifeleri hakkındaki duyurumuza buradan ulaşabilirsiniz.
CO2 emisyon sınıfı 1 aşağıdaki araç kategorilerini kapsayacaktır:
Sonuç olarak, geçiş ücreti tahsilatından ve uygulamasından sorumlu federal kuruluş olan Toll Collect, tüm araçları otomatik olarak CO2 emisyon sınıfı 1'de sınıflandıracaktır. İlk tescil tarihi Temmuz 2019'dan sonra olan Euro VI araçlarının sahipleri, Toll Collect'in emisyon sınıfı arayıcısını kullanarak araçlarının daha iyi bir kategoride olup olmadığını kontrol etmelidir (ilgili duyurumuza buradan ulaşabilirsiniz). Olumlu bir sonuç çıkması durumunda (CO2 emisyon sınıfı 1'den daha iyi emisyon sınıfına sahip olması), araç sahiplerinin, araçlarının daha iyi emisyon sınıfında kaydedilmesi için aynı web sitesi (Toll Collect'in emisyon sınıfı arayıcısı) aracılığıyla online başvuruda bulunmaları gerekecektir.
“Daha iyi” CO2 emisyon sınıflarına (2 ila 5) ait tarifeler için lütfen ekteki tabloya bakınız.
Tüm Euro 0 - Euro V araçlar CO2 emisyon sınıfı 1'e tabi olacağından bu tablonun yalnızca Euro VI araçlarına yönelik tarifeleri gösterdiğini lütfen unutmayınız.
Gazla çalışan araçlar (CNG/LNG) 31.12.2023 tarihine kadar Alman Lkw-Maut muafiyetinden yararlanmaya devam edecektir. 01.01.2024 tarihinden itibaren bu araçlar ilgili Euro ve CO2 emisyon sınıflarına göre tam tarifeye tabi olacaktır.
Araçların ağırlık sınıflarına göre sınıflandırılmasında da değişiklik olduğunu lütfen unutmayınız.
01.12.2023 tarihinden itibaren ağırlık sınıflarındaki sınıflandırmanın temeli artık izin verilen maksimum araç ağırlığı (MPW) değil, teknik olarak izin verilen toplam kütle olacaktır. (Teknik olarak izin verilen toplam kütle, araç ruhsatında F.2 yerine F.1 olarak görüntülenir.)
Bu değişikliğin geçiş ücreti tutarı üzerinde olası etkileri olacaktır. Araçlar daha önce muaf oldukları halde geçiş ücreti ödemekle yükümlü hale gelebilir veya başka bir ücret kategorisine girebilir:
MPW değeri 7.490 kg ve teknik açıdan izin verilen toplam kütlesi 7.500 kg olan bir kamyon, şu anda Alman karayolu geçiş ücretine tabi değildir ancak 01.12.2023 tarihinden itibaren bundan tamamen yükümlü olacaktır.
MPW'si 18.000 kg ve teknik açıdan izin verilen toplam ağırlığı 19.000 kg olan bir çekici ünitesi, bugün "12-18 ton" kategorisine tabidir. 01.12.2023 tarihi itibariyle "> 18 ton 3. aksa kadar" kategorisinde yer alacaktır.
Ayrıca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Derneğimize iletilen bilgilendirmeye istinaden; Almanya’da kamyon/TIR otoyol kullanım ücretlerinde artış yapılacak ve bu kapsamda araçların “toll collect” e uygun belgelerle kaydedilmesi halinde, bu ücretlerde indirim mümkün olabilecektir.
Bu çerçevede, bahsekonu yeni uygulamaya ilişkin bilgilere "Toll Collect" internet sitesinden Türkçe olarak (https://www.toll-collect.de/en/toll_collect/microsites/tr/tuerkce.html) erişim sağlanabilmektedir.
Ücretlendirme tablosu aşağıdaki gibidir.
Üyelerimize önemle duyurulur.