Ticaret Bakanlığı Gümrükler Muhafaza Genel Müdürlüğü tarafından Derneğimize gönderilen resmi yazıya istinaden;
Avrupa’ya ihracatımızın büyük bölümünün Kapıkule ve Hamzabeyli kara sınır kapılarından gerçekleştiği, Tır araçlarında yurtdışına yasal olmayan yollarla çıkmak isteyen çok sayıda yabancı uyruklu göçmen yakalandığı, günlük ortalama 2.000 adedi bulan Tır araçlarından her birinin fiziki muayeneye tabi tutulamayıp şüphe ve risk kriterlerine göre fiziki kontroller gerçekleştirildiği, bununla birlikte yurt dışına çıkacak Tır araçlarının dorselerinin Türk tarafında ZBV Backscatter Van Mobil aracıyla taranırken tampon bölgede de Bulgaristan görevlilerince kontrol edildiği, yapılan kontrollerin ardından yabancı uyruklu göçmen yakalanırsa fiziki kontrol ve işlemlerin yavaşlatıldığı, bunun sonucunda Tır kuyruklarının uzadığı, zaman kaybı ve verim düşüşü yaşandığı ve ihracatın olumsuz yönde etkilendiği, göçmenlerin farklı yöntemler ile araçların belirli bölümlerine saklandığı, sınırı geçmeye çalıştığı, gümrük mührünü kırarak, halat ya da brandayı keserek dorsenin içine girdiği, dorsenin altına, şase demirleri arasına, dingillerin üzerine, dorse erzak dolaplarına, çekici kabini içindeki yataklara, çekicinin üzerindeki rüzgarlık olarak tabir edilen bölümlere saklandığı, Tır sürücülerinin yasadışı göçmenleri yüksek ücretler karşılığında bilinçli olarak taşıdıkları vakalara rastlandığı, yakalanan Tır şoförleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu “göçmen kaçakçılığı suçu” şüphesiyle soruşturma başlatıldığı, sonrasında da ilgili Mahkemece tutuklandıkları ve göçmen kaçakçılığında kullanılan Tırlara el konulduğu hususlarına yer verildiği görülmüştür.
Bu itibarla; nakliye firmalarının göçmen kaçakçılığıyla ilgili olası mağduriyetlerini önlenmek adına yurtdışına çıkacak şoförlerin kullandıkları güzergah boyunca güvenli olmayan ve göçmenlerin rahatlıkla hareket edebileceği Tır parklarına girmemeleri, etrafı tel ve duvarla çevrili, kameralı, güvenli Tır parklarını tercih etmeleri, Tır dorsesinin brandasını, güvenlik halatını, gümrük mührünü, rüzgarlığını, dorsedeki erzak dolaplarını, dorse altındaki şase arasını ve dingillerin üzerini kontrol ettikten sonra gümrük sahasına gelmeleri önem arz etmektedir.
Üyelerimize ve tır sürücülerine önemle duyurulur.