Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 07.01.2021 (bugün) yapılan duyuruda; Karayoluyla Tehlikeli Mal Taşımacılığı Yapan Sürücü Eğitimi Sertifikasının (SRC-5 Belgesi); kayıp çalıntı veya başka bir nedenle yeniden düzenlenmesi yönündeki talepler artık E-Devlet Sistemi üzerinden yapılacağı ifade edilmektedir.
Kayıp-çalıntı veya başka bir nedenle belge başvurusu yapanlarla birlikte, daha önceki sınavları kazanan ve belge ücretini ödemiş olduğu halde belgeleri ellerine ulaşmayıp arşivde bulunanlar da aynı sistem üzerinden belgelerinin gönderilmesi için başvuru (başvuru sırasında adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.) yapabilirler. Bu kişilerin başvuru yapmalarına müteakip belgeleri güncel adreslerine gönderilecektir.
BU BAŞVURULAR İÇİN AŞAĞIDAKİ ADIMLAR İZLENECEKTİR.
Kişiye başvurunun tamamlandığı ve belge ücretinin Vakıfbank veya Halkbankasına yatırılması bilgisi sistemde yer alan cep telefonundan kısa mesaj olarak gönderilir.
Belge ücretinin yatırılması halinde belge basıma gönderilir ve basım işleminden sonra kişinin sistemdeki adresine postalanır.
Başvuru Linki: Mesleki Yeterlilik Belgesi Sorgulama/Düzenleme (turkiye.gov.tr)