Kayıp ve Çalıntı SRC 5 Sertifikalarınız İçin Başvurular Artık E-Devlet Üzerinden - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /KAYIP VE ÇALINTI SRC 5 SERTİFİKALARINIZ İÇİN BAŞVURULAR ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN
KAYIP VE ÇALINTI SRC 5 SERTİFİKALARINIZ İÇİN BAŞVURULAR ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN
A+A-
Kayıp ve Çalıntı SRC 5 Sertifikalarınız İçin Başvurular Artık E-Devlet Üzerinden

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 07.01.2021 (bugün) yapılan duyuruda; Karayoluyla Tehlikeli Mal Taşımacılığı Yapan Sürücü Eğitimi Sertifikasının (SRC-5 Belgesi); kayıp çalıntı veya başka bir nedenle yeniden düzenlenmesi yönündeki talepler artık E-Devlet Sistemi üzerinden yapılacağı ifade edilmektedir.

Kayıp-çalıntı veya başka bir nedenle belge başvurusu yapanlarla birlikte, daha önceki sınavları kazanan ve belge ücretini ödemiş olduğu halde belgeleri ellerine ulaşmayıp arşivde bulunanlar da aynı sistem üzerinden belgelerinin gönderilmesi için başvuru (başvuru sırasında adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.) yapabilirler. Bu kişilerin başvuru yapmalarına müteakip belgeleri güncel adreslerine gönderilecektir.

BU BAŞVURULAR İÇİN AŞAĞIDAKİ ADIMLAR İZLENECEKTİR.

  1. Adım: Kişi E-Devlet Sistemi üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Hizmetlerine girecektir.
  2. Adım: E-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler kısmında “Mesleki Yeterlilik İşlemleri (SRC/ODY/ÜDY)” başlığı altında “Mesleki Yeterlilik Belgesi Sorgulama/Düzenleme” linkine girilir.
  3. Adım: “Kayıtlı Belgelerim” de yer alan düzenlenmesi talep edilecek SRC-5 Belgesi için “Kart Başvurusu” kısmından “Başvur” linkinin tıklanması gerekmektedir. “Başvur” linki sadece SRC-5 belgesi olanlar için aktif olmaktadır. Başvur butonuna tıklanınca kart başvurusu yapılacak ekrana yönlendirilir.
  4. Adım: Yeni Açılan ekranda kullanıcının Bakanlık tarafındaki adres bilgileri getirilir. Eğer isterse kullanıcı kartın gönderileceği adresi değiştirebilir. “Kart İsteği Oluştur” butonu ile kart başvurusu yapılır.
  5. Adım: Kart başvurusu ekranda bilgilendirme olarak kullanıcıya gösterilir. Böylelikle başvuru tamamlanmış olur.

Kişiye başvurunun tamamlandığı ve belge ücretinin Vakıfbank veya Halkbankasına yatırılması bilgisi sistemde yer alan cep telefonundan kısa mesaj olarak gönderilir.

Belge ücretinin yatırılması halinde belge basıma gönderilir ve basım işleminden sonra kişinin sistemdeki adresine postalanır.

Başvuru Linki: Mesleki Yeterlilik Belgesi Sorgulama/Düzenleme (turkiye.gov.tr)