Macaristan: 2024'ten İtibaren Yeni Geçiş Ücreti Tarifeleri Hakkında - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /MACARİSTAN: 2024'TEN İTİBAREN YENİ GEÇİŞ ÜCRETİ TARİFELERİ HAKKINDA
MACARİSTAN: 2024'TEN İTİBAREN YENİ GEÇİŞ ÜCRETİ TARİFELERİ HAKKINDA
A+A-
Macaristan: 2024'ten İtibaren Yeni Geçiş Ücreti Tarifeleri Hakkında

Macaristan: 2024'ten İtibaren le Yeni Geçiş Ücreti Tarifeleri Hakkında

1 Ocak 2024 tarihinde Macaristan'daki karayolu geçiş ücreti sistemi önemli ölçüde değişecektir. 1 Şubat 2024 tarihinde otobüsler ve yolcu otobüsleri de HU-GO sistemine dahil edilecektir. Aynı oranlar geçerli olacaktır.

En önemli bilgilerin özeti:

  • Yeni bir "J5" aks kategorisi (5 veya daha fazla aksa sahip ağır yük araçları) getirilecektir. "J4" kategorisi artık sadece 4 akslı ağır yük araçlarını kapsayacaktır.
  • Ücretli ağ genişletilecek: M0 otoyolu dahil edilecek (M5-M1 arasındaki bölüm).
  • Trafik kaynaklı hava kirliliği, gürültü ve CO2 emisyonları için dış maliyet ücretleri dahil edilecektir.
  • İki yeni çevreye duyarlı araç tanıtılacaktır: Düşük emisyonlu araç ve sıfır emisyonlu araç. Tanımları, 2019/1242 sayılı AB Tüzüğünün 3. Maddesinin 11. ve 12. bentlerinde belirtilenlerle aynıdır. Euro normlarına dayalı araç sınıflandırmasının üstünde yer alırlar.

1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yeni geçiş ücreti yapısı üç unsurdan oluşmaktadır: altyapı ücreti (sabit unsur), CO2 emisyonu dış maliyet ücreti (sabit unsur), hava kirliliği ve gürültü ile ilgili dış maliyet ücretleri (ücretli bölümlere göre değişmektedir).

Üç ücret unsurunu içeren yeni oranlara buradan ulaşabilirsiniz (Macarca). Oranlara KDV (%27) dahildir.

Kullanıcılar, geçiş ücreti sağlayıcısının resmi hesaplama aracını kullanarak yolculukları için ne kadar geçiş ücreti ödemeleri gerektiğini şimdiden hesaplayabilirler. Arayüz halihazırda İngilizce olarak kullanılabilmekte ve diğer dillere çevrilebilmektedir. Resmi hesaplama aracı haberi için bkz.

Geçiş ücretleri önemli ölçüde, hatta beş akslı EURO VI araçlar için +%50, artacaktır. Mevcut ve gelecekteki geçiş ücreti maliyetlerini gösteren bazı örnekler mevcuttur. EURO V ve IV kategorileri için oran artışı daha yüksek olabilir.

Rota: Csanádpalota M43 (BCP) - Rajka M15 (BCP)

toplam mesafe: 390,13 km (sadece otoyol)
EURO VI, J5 (5 veya daha fazla akslı toplam ağırlığı 3,5 tonun üzerinde olan ağır yük aracı)
1 Ocak 2024 tarihine kadar: 56.350 HUF
1 Ocak 2024'ten itibaren: 79.076 HUF (%40,33 artış)

Rota: Tornyosnémeti M30 (BCP) - Tornyiszentmiklós M70 (BCP)
toplam mesafe: 511,9 km (sadece otoyol)
EURO VI, J5 (5 veya daha fazla akslı toplam ağırlığı 3,5 tonun üzerinde olan ağır yük aracı)
1 Ocak 2024 tarihine kadar: 76.062 HUF
1 Ocak 2024'ten itibaren: 104.286 HUF (%37,1 artış)

Rota: Debrecen - BILK (Budapeşte Intermodal Lojistik Merkezi)

toplam mesafe: 251,93 km (sadece otoyol)
EURO VI, J5 (5 veya daha fazla akslı toplam ağırlığı 3,5 tonun üzerinde olan ağır yük aracı)
1 Ocak 2024 tarihine kadar: 38.017 HUF
1 Ocak 2024'ten itibaren: 50.668 HUF (%33,28 artış)

Rota: BILK (Budapeşte Intermodal Lojistik Merkezi) - Hegyeshalom M1 (BCP)

toplam mesafe: 181 km (sadece otoyol)
EURO VI, J5 (5 veya daha fazla akslı toplam ağırlığı 3,5 tonun üzerinde olan ağır yük aracı)
1 Ocak 2024 tarihine kadar: 24,564 HUF
1 Ocak 2024'ten itibaren: 36.606 HUF (%49,02 artış)

Ek bilgiler için bağlantı bkz.