Polonya: Varşova'da Yeni Düşük Emisyon Bölgesi (LEZ) Hakkında Bilgilendirme - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /POLONYA: VARŞOVA'DA YENİ DÜŞÜK EMİSYON BÖLGESİ (LEZ) HAKKINDA BİLGİLENDİRME
POLONYA: VARŞOVA'DA YENİ DÜŞÜK EMİSYON BÖLGESİ (LEZ) HAKKINDA BİLGİLENDİRME
A+A-
Polonya: Varşova'da Yeni Düşük Emisyon Bölgesi (LEZ) Hakkında Bilgilendirme

IRU'da yayımlanan duyuruya istinaden;

1 Temmuz 2024 tarihinde Polonya'daki ilk Temiz Ulaşım Bölgesi (SCT) - Düşük Emisyon Bölgesi - Varşova'da faaliyet göstermeye başladı.

Bu bölge Varşova'nın merkezini ve çevre ilçelerinin bir kısmını kapsamaktadır (Haritaya buradan ulaşabilirsiniz). Bölge yol levhaları ile işaretlenmiştir. En zehirli egzoz gazlarını yayan araçların bu alana girişi kısıtlanacaktır. SCT toplamda 37 kilometrekarelik bir alanı, yani başkentin %7'sini kaplamaktadır. 27 yaşından büyük benzinli motora sahip (LPG dahil) veya Euro 2 standardını karşılamayan araçlar ile 19 yaşından büyük dizel araçların (LPG dahil) veya Euro 4 standardını karşılamayan araçların girişi kısıtlanacaktır.

Bölgeye giren araçlar aşağıdaki program uyarınca yasaktan muaf tutulacaktır:

1 Temmuz 2024'ten 31 Aralık 2025'e kadar olan motorlu araçlar:

1-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 2 gerekliliklerini karşılayan veya 1997'den önce üretilmemiş buji ateşlemeli motorlar.

2-) En az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 2 gerekliliklerini karşılayan veya 1997'den önce üretilmemiş, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, buji ateşlemeli motorlara sahip otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

3-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 4 gerekliliklerini karşılayan veya 2005 yılından daha önce üretilmemiş sıkıştırma ile ateşlemeli motorlar.

4-) Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlara sahip otobüsler ve kamyon ile izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro IV gerekliliklerini karşılayan veya 2005 yılından önce üretilmemiş olan Tır’lar.

1 Ocak 2026'dan 31 Aralık 2027'ye kadar motorlu araçlar:

1-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 3 gerekliliklerini karşılayan veya 2000 yılından önce üretilmemiş buji ateşlemeli motorlar.

2-) En az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro III gerekliliklerini karşılayan veya 2000 yılından önce üretilmemiş, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, buji ateşlemeli motorlu otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

3-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 5 gerekliliklerini karşılayan veya 2009 yılından önce üretilmemiş sıkıştırma ile ateşlemeli motorlar.

4-) Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlara sahip, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro V gerekliliklerini karşılayan veya 2008'den önce üretilmemiş otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

1 Ocak 2028'den 31 Aralık 2029'a kadar motorlu araçlar:

1-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 4 gerekliliklerini karşılayan veya 2005 yılından önce üretilmemiş olan buji ateşlemeye sahip motorlar.

2-) Buji ateşlemeli motorlu otobüsler, kamyonlar ve izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro IV gerekliliklerini karşılayan veya 2005 yılından önce üretilmemiş Tır’lar.

3-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 6 gerekliliklerini karşılayan veya 2014 yılından önce üretilmemiş olan sıkıştırma ile ateşlemeli motorlar.

4-) Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlara sahip, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro VI gerekliliklerini karşılayan veya 2010'dan önce üretilmemiş olan otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

1 Ocak 2030'dan 31 Aralık 2031'e kadar motorlu araçlar:

1-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 5 gerekliliklerini karşılayan veya 2009 yılından önce üretilmemiş olan buji ateşlemeli motorlar.

2-) Buji ateşlemeli motora sahip otobüsler, kamyonlar ve izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en azından Avrupa egzoz emisyon standardı Euro V gerekliliklerini karşılayan veya 2008'den önce üretilmemiş Tır’lar.

3-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 6dT gerekliliklerini karşılayan veya 2017'den önce üretilmemiş sıkıştırmayla ateşlemeli motorlara sahip.

4-) Sıkıştırma ateşlemeli motorlara sahip, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en azından Avrupa egzoz emisyon standardı Euro VI gerekliliklerini karşılayan veya 2012'den önce üretilmemiş otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

1 Ocak 2032 tarihinden itibaren motorlu araçlar:

1-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 6 gerekliliklerini karşılayan veya 2014 yılından önce üretilmemiş buji ateşlemeli motorlara sahip olan araçlar.

2-) Buji ateşlemeli motorlara sahip otobüsler ve kamyonların yanı sıra izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en az Avrupa Euro VI egzoz emisyon standartlarının gerekliliklerini karşılayan veya 2012'den önce üretilmemiş olan Tır’lar.

3-) İzin verilen toplam ağırlığı 3,5 tona kadar olan, en az Avrupa egzoz emisyon standardı Euro 6d gerekliliklerini karşılayan veya 2020 yılından önce üretilmemiş olan sıkıştırma ile ateşlemeli motorlar.

4-) Sıkıştırma ateşlemeli motorlara sahip, izin verilen toplam ağırlığı 3,5 tonu aşan, en azından Avrupa egzoz emisyon standardı Euro VI gerekliliklerini karşılayan veya 2012'den önce üretilmemiş otobüsler, Tır’lar ve kamyonlar.

Üyelerimize önemle duyurulur.