Değerli Üyemiz,
Bilindiği üzere, 13.08.2020 tarihinden itibaren Randevulu Sanal Sıra (RSS) Sistemi Kapıkule’de başlamıştır. Bu süreçte Derneğimiz sektörümüzün taleplerini ve beklentilerini sistemin uygulayıcı ve geliştirici makamlarıyla defaten paylaşmıştır.
Ticaret Bakanlığı, 16.09.2020 tarihi itibari ile Kapıkule’de isteğe bağlı olarak başlatılan uygulamanın zorunlu hale geldiği bilgisini paylaşmıştır.
RSS sisteminin iyileştirilmesi durumunda sınır geçiş işlemlerinin dijitalleşmesi için önemli bir fırsat yaratacaktır. Derneğimiz mevcut sistemin ideal bir yapıya kavuşması konusunda Ticaret Bakanlığı ile beraber çalışacaktır.
Sistemin, etki alanına istinaden doğurabileceği sonuçları önlemek amacı ile, sistemde aksaklık yaşanması durumunda ihracat çıkışlarımıza yönelik risk değerlendirmesi ve kurtarma planlarının mutlaka tanımlanarak; şeffaf, verimli, öngörülebilir, ölçülebilir, geliştirilebilir ve adaletçi olması gerektiği hususunda anlaşılmıştır.
Sanal Randevulu Sıra Sistemi ideal ortamda tüm kurumların (GEBOS, U-NET, GÜVAS, POLNET, GTİ TETA) sistemleri ile entegre olarak çalışmalıdır. Kullanıcının randevu oluşturduğu andan sınır kapısından çıkıncaya kadar olan süreçte kurumlar arası bilgi alışverişi senkronize bir şekilde gerçekleşmelidir. Sanal Randevu Sisteminin mevcut ihracat operasyonlarını hızlandırması ve çıkış işlemlerini firma ve sürücü için öngörülebilir hale getirmesi konusunda mutabakata varılmıştır.
Bu çerçevede, sistemin daha etkin ve tam dijital bir yapıya kavuşması amacı ile Ticaret Bakanlığımızın da onayı ile RSS Öncelik Tablosu oluşturulmuştur.
Bu vesile ile 16.09.2020 tarihi (bu gece yarısı) itibari ile Kapıkule sınır kapısında zorunlu olarak başlatılacak olan Sanal Randevulu Sıra Sisteminin sektörümüz ve ihracatımız için hayırlara vesile olmasını dileriz.
Bakanlık Duyurusu İçin Tıklayınız
RSS Öncelikler Tablosu İçin Tıklayınız