Rusya Federasyonuna Taşımacılıkta Önemli Hususlar - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /RUSYA FEDERASYONUNA TAŞIMACILIKTA ÖNEMLİ HUSUSLAR
RUSYA FEDERASYONUNA TAŞIMACILIKTA ÖNEMLİ HUSUSLAR
A+A-
Rusya Federasyonuna Taşımacılıkta Önemli Hususlar

Rusya Federasyonunda olağan üstü hal sebebiyle Rusya Makamlarına 3 Nisan 2020 tarihine kadar ulaşımda sıkıntılar yaşanabilecektir.

Bu çerçevede, Moskova Ticaret ve Gümrük Müşavirimizin destekleriyle hazırlanmış UND bilgi notu aşağıda bilgilerinize sunulmaktadır.

1 – RF’ye yapılacak taşımacılıkta CMR, Fatura ve çeki listesinin şoförün yanında yer alması gerekmektedir. İlgili evrakların Rusça olması, ayrıca fatura ve beyannamede “muhtelif eşya” gibi ürün grupları, tam tespite girmenize vesile olacaktır. Bu çerçevede, ürünleri mümkün olduğunca ayrıntılı olarak isim ve numara olarak bildirmeniz önem arz etmektedir.

2 – RF sınırına gelmeden ve ya sınırda ön bildirim yapılması gerekmektedir. Sınırda yapılan işlemler uzun sürebilmektedir. Bu çerçevede, Türkiye’de ve yabancı ülkelerde ön bildirim yapacak firmaların iletişim bilgilerini aşağıda görebilirsiniz;

Rusya Elektronik Ön Bildirim Şirketleri

  • FMS Lojistik : 0 533 727 77 07
  • Ulutay : 0 541 781 58 58
  • https://www.ast.asmap-service.ru/
  • https://www.sztls.ru/services/transit
  • https://www.slavtrans.com/uslugi/tamozhennoe-oformlenie/predvaritelnoe-informirovanie/
  • https://vvs-info.ru/helpful_information/poleznaya-informatsiya/tamozhennyy-tranzit-tovarov/
  • https://www.alta.ru/ed/about_pi/

3 – Geçiş belgelerinde (dozvala) silinti, kazıntı kesinlikle olmamalıdır. Belgelerin eksik, yanlış doldurulması durumunda 100.000 Ruble ceza verilmektedir. Belgelerin nasıl doldurulacağını örnek olarak aşağıda görebilirsiniz.

4 – Geçiş belgesine, dozvalaya tüm bilgiler eksiksiz girilmelidir. Özellikle ağırlık bilgisi yanlış yazılmamalıdır. TIR’a toplam ağırlık, dingil ağırlık aşımında 100.000 Ruble ceza alabilirsiniz. (Rusya ve Kazakistan gabari standartları aşağıda bilgilerinize sunulmaktadır. (Yarı-römorklu, 5 dingili TIR – articulated vehicle)

- Kazakistan

- Rusya Federasyonu

5 – Şoförün yanında takograf ehliyetinin olması gerekmektedir.

6 – Sigortanın yapılmış olması gerekmektedir.

7 – Takografta yer alan çalışma ve dinlenme sürelerine uyulması gerekmektedir.

8 – Geçiş belgesi ve CMR’ye girişte gümrük memurlarınca kaşe vurulması gerekmektedir. Bu kaşelerin vurulduğunun kontrol edilmesi gerekmektedir. Sınır kapısını geçtikten sonra, Transport Polisi mühür kontrolü gerçekleştirmektedir.

10 – Geçiş belgesinde Dolu gelen TIR’larda yükün boşaltılacağı güzergâh yazılmalıdır. (Yük araca alınıp gümrük işlemleri bitirildikten sonra geçiş belgesine boşaltılacak yön yazılmalıdır.)

11 – Rusya ikili taşımalarda yük Rusya içerisinde boşaltıldıktan sonra yeni yük alınıncaya kadar geçiş belgesine (boş TIR için) yön yazılamayacaktır.

----

Rusya'ya yapılan uluslararası taşımacılıkta TIR sürücülerinin dikkat etmesi gereken hususlar;

Federal Gümrük Hizmetinde "RG" tarafından açıklandığı gibi, kısıtlama; otomobil, demiryolu, yaya yolu, nehir yolu ve çoklu kontrol noktalarında ve koronavirüs enfeksiyonunun Rusya topraklarına girişini önlemek için uygulanır. Görevli Departman, “Kısıtlamadan karayolu eşya taşımacılığı ve yük trenlerinin hareketleri etkilenmeyecektir" demiştir.

Rospotrebnadzor, Rusya'ya getirilen malların tesliminde, yabancı bir kamyon sürücülerinin malları teslim alanlarla olan temaslarının yük boşaltılırken en aza indirecek şekilde düzenlenmesini tavsiye etmektedir. Boşaltma sonrasında, yabancı sürücülere ülkeyi mümkün olan en kısa sürede terk etmeleri emredilmektedir. Yabancı sürücünün hala Rusya'da kalması gerekiyorsa, o zaman kendi kendini tecrit rejimini uygulamaları gerekmektedir. Aynı zamanda, yabancı sürücüler otel, hotel, hostel ve diğer insanların şoförle aynı odada bulunabileceği yerlerde oda kiralayamayacaklardır. Malların teslimat emrini verenler, gerekli durumlarda kamyon şoförünün ayrı (izole şekilde) yaşamasına dikkat etmelidir.

Aynı kurallar, malların yurt dışından bağımsız olarak teslim edilmesiyle uğraşan Rus tüzel kişiler ve bireysel girişimciler için de geçerlidir. COVID-19 vakalarının bildirildiği ülkelerden gelen sürücülerin kendi kendilerini izolasyon altına alarak karantinada olması gerekmektedir. Kendi kendini izolasyon, sürücünün malları teslim ettiği bölgedeki işveren tarafından sağlanmalıdır. Sürücüler kurallara uymazlarsa, kovuşturma açılabilir ve zorla hastaneye götürülebilirler. Düzenin bozulması durumunda, sürücü koronavirüsün yayılmasını önlemek için derhal hem işverenini hem de personelin çağrı merkezini bilgilendirmelidir.

İhracat ve İthalatçılar Birliği Dış Ticaret Başkan Yardımcısı Evgeny Leonova, sınırların kapatılmasının ticari eşya taşımacılığını etkilemeyeceğini belirtmiştir. Yükün; özel girişimcinin, bir girişimci çalışanının ya da işverenin kamyonu üzerinde taşınması önemli değildir. Malları taşıyan aracın sadece gerekli belgelerle sınırı geçmesine izin verilecektir. Bunlar belli şartlara göre üç gruba ayrılır - araç belgeleri (teşhis kartı, zorunlu sigorta poliçesi), sürücü belgeleri (sürücü belgesi) ve diğerleri (fatura, ambalaj listesi, Uluslararası konşimento (CMR - araçlar için), toplamda, yaklaşık on belge gereklidir. Fatura temel belgedir, nakliyecinin ticari amaçlarla malları taşıdığını ve teslim ettiğini bildirmesi için gereklidir. Fatura (invoice), ödeme faturasının genel adıdır ve paketleme listesi, kutular, paletler ve diğer ambalaj türlerindeki malların tam listesini içermektedir.

Buna ek olarak, taşımalarda TIR Karnesinin (uluslararası karayolu taşımacılığıyla ilgili bir kitapçık) gerekli olabileceği Rusya Taşımacılık ve Lojistik Organizasyonları Birliği'nin yasal danışmanı Valery Tretyakov tarafından belirtilmiştir. Bu, gümrük prosedürlerinin basitleştirilmesiyle, mühürlü araçlarda veya konteynırlarda malların ülke sınırları boyunca gümrük geçişine izin veren bir belgedir. Bahse konu belge, 1959 ve 1975 uluslararası gümrük sözleşmelerini imzalamış olan ülkelerde geçerlidir.

Rusya ve komşu ülkelerin, sınırdan geçen araba sayıları konusunda anlaşmaları mevcuttur. Anlaşmalara dayanarak, malların taşınması için izinler verilir. Tretyakov, "Koordinasyon oldukça zor, ancak yine de sürücünün taşıma izni ile ilgili bir belgeye sahip olması gerekmektedir" demiştir. Bitki sağlığı kontrolüne tabi olan ve tehlikeli malların taşınmasıyla ilgili olarak ayrı (farklı) belgelere ihtiyaç vardır.

Uzmanlar, uluslararası ticari eşya taşımacılığının, ulaşım hizmetleri için oldukça ciddi ve profesyonel bir sektör olduğunu belirtmektedir. Bir kişi kendi aracını kullanır ve kendi yükünü taşırsa, gözden kaçırılmayacaktır, ya da bu taşımacılıkla ilgili ihtiyaçlarını kanıtlamak zorunda kalacaktır.