Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından Derneğimize iletilen bilgilendirmeye istinaden;
İlgili yazımızla, 2025 yılı UBAK izin belgelerinin sisteme tanımlanmasının ECMT Digital System (EDS) üzerinden yapılacağı bildirilerek, firmaların yurt dışında yapılacak kontrollerde sorun yaşamamalarını teminen, e-posta adreslerini güncel tutmaları, e-posta adresi bulunmayan firmaların ise ivedilikle adres girişlerini e-Devlet kapısı üzerinden yapmaları yönünde bilgilendirilmeleri istenmişti.
Bu kapsamda, e-posta adresleri bulunan firmalar Bakanlığımızca EDS’ye tanımlanmış olup, bazı firmalarca sistem tarafından e-posta almadıklarına yönelik olarak şikayetler iletilmektedir.
Söz konusu sistem yeni kurulmuş olduğu için çeşitli aksaklıklar yaşanabilmekte olup, yaşanan aksaklıklara ilişkin (e-posta gelmemesi, e-posta adresi değiştirilmesi vb.) ITF Sekreteryası’na ve yazılımcı firmaya gerekli bildirimler yapılacak ve gerekli düzeltmelerin yapılması talep edilecektir.
Bu çerçevede, sisteme tanımlanan firmaların belgeleri, sistem tarafından e-posta almasalarda geçerli görünmekte olup, konuya ilişkin herhangi bir sıkıntı yaşamayacaklardır. EDS sisteminde yapılacak güncellemelere ilişkin Bakanlıkça ayrıca duyurular yapılacaktır.
Üyelerimize önemle duyurulur.