UND İCRA KURULU BAŞKANI FATİH ŞENER: TÜRK NAKLİYECİLERİN ALIN TERİ GASP EDİLİYOR
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, “Usulsüz bir işlemle Hataylı nakliyecilerin Mısır’da rehin alınmasına sebep olan odaklar şimdi de taşımacıların alın teri olan bu alacağı kaçırmaya çalışıyor” dedi.
Türk nakliye sektörünün yabancı gümrüklerde maruz kaldığı çifte standart ve bunun toplan ihracata verdiği zarar gündemdeki yerini koruyor. Yabancı ülkelerin Türk nakliye sektörüne uyguladığı haksız uygulamalara bir yenisi daha eklendi. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, geçtiğimiz Haziran ayında, Aqua Hercules adlı geminin Mısır gümrük idaresi tarafından haksız bir şekilde rehin alınması olayına bağlı olarak yeni bir ‘skandal’ın yaşandığını söyledi.
“Taşımacıların alın teri gasp ediliyor”
UND İcra Kurulu Başkanı Şener, yaşanan gelişmeleri şu cümlelerle anlattı:
“Haziran ayında, 94 TIR ve 14 Silobus ve şoförleri ile birlikte, üyelerimiz Mısır’ın Port Said Limanı’nda, binmeyi bekledikleri Aqua Hercules isimli geminin borçlarına karşılık Mısır gümrük idaresi tarafından adeta haksız bir şekilde rehin alınmışlardı. Sadece müşteri olarak bu gemiye binmeyi bekleyen ve geminin Mısır gümrük ve acentasına olan borçları ile bir ilgisi olmayan üyelerimiz, Ekonomi ve Dışişleri Bakanlıklarımızın girişimlerine rağmen geminin borcu olan 1 milyon 400 bin doları her biri eşit oranda ödeyerek rehin olmaktan kurtulabilmişlerdi. Daha sonra İskenderun Limanı’na sefer yapan Aqua Hercules isimli Ro-Ro gemisi aleyhine, uğradığımız zararları tahsil ve tazmin etmek amacıyla, Temmuz ayında açılan dava ve geminin bulunduğu yer olan İskenderun’da, Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından ihtiyati haciz kararı alınarak seferden men, Liman Başkanlığı tarafından tatbik edilerek, gemi Türk karasularında bağlandı. Geminin İskenderun Limanında demirli beklemesi sırasında, hukuki süreç devam ederken, üyelerimizin haklarını almalarını engellemek amacıyla, geminin herhangi bir tehlike hali yok iken, meteorolojik şartlar da elverişliyken basit bir çekme işlemi yaptırılarak 6 milyon dolar tutarında borç yaratıldı ve bu sebeple, ‘güya’ kurtarılan gemiye el kondu.”
‘Mal kaçırma’ olarak nitelendirilebilecek işlemleri sebebiyle, uğranılan zararların tazmini için yabancı armatör ve onunla bu surette işbirliği yapanlar hakkında gerekli yasal cezai ve hukuki yollara müracaat edileceğini ifade eden Fatih Şener, “Suriye krizinin dolaylı neticeleri ve çeşitli surette birçok ülkede mağdur edilmiş bulunan üyelerimizin hakları sonuna kadar korunacak ve yanlış uygulamalar ilgili bakanlıklar ve liman yetkilileri nezdinde tarafımızdan takip edilecek. Bu usulsüz işlemle gemiyi ele geçiren taraflar armatör ile işbirliği içerisinde, taşımacıların alın teri olan bu alacağı kaçırmaya çalışıyorlar. Tüm ilgili otoriteleri haksız işlemi durdurmaya davet ediyoruz” şeklinde konuştu.