Gümrükler Genel Müdürlüğü 2021/24 sayılı YYS Elektronik Başvuru İşlemleri konulu genelgeyi yayımladı.
Genelgeye göre; Yetkilendirilmiş yükümlü statüsüne ilişkin e-Devlet Kapısı aracılığıyla yapılacak başvuru işlemlerinin ekte yer alan kılavuza göre yürütülmesi gerekmektedir.
Yetkilendirilmiş yükümlü statüsüne ilişkin elektronik başvuru işlemlerini, firmanın Yükümlü Kayıt Takip Sisteminde (YKTS) kayıtlı doğrudan temsilcileri veya “YYS e-başvuru” profilinde yetkilendirilmiş temsilcileri gerçekleştirebilecektir.
YKTS’de “YYS e-başvuru” profilinde yetkilendirme işlemleri aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
1- Yetki verilecek temsilci, YKTS YYS E-Başvuru profiline elektronik ortamda kayıt edilir.
2- Ek-1'de yer alan başvuru formu, yetki verilen temsilcinin bilgilerini içerecek şekilde ve içeriğindeki açıklamalar çerçevesinde doldurulur.
3- Yetki verilen kişinin SGK Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi, e-Devlet üzerinden alınarak çıktısı forma eklenir. Anılan belgenin başvuru tarihinden en fazla bir ay önce alınmış olması şarttır.
4- YKTS’de oluşturulan kaydın onaylanması için Ek-1'de yer alan başvuru formu ve yetki verilen çalışanın SGK Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi ile herhangi bir gümrük müdürlüğüne başvurulur.
5- Kayıt Belgesi, doğrulama kodu ile https://www.turkiye.gov.tr/belge-dogrulama adresinden ya da akıllı telefonlarda bulunan e-Devlet Belge Doğrulama uygulaması ile kare kod okutularak idare tarafından doğrulanır ve içeriği kontrol edilir.
6- Formun ve ekindeki belgenin uygun olduğu anlaşıldıktan sonra idare YKTS'deki kaydı onaylar.
Ek-1: Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü e-başvuru Yetkilendirme formu için tıklayınız
Ek-2: Yetkilendirilmiş Yükümlü Elektronik Başvuru İşlemleri Kılavuzu için tıklayınız
2020/17 sayılı genelge yürürlükten kaldırılmıştır.