Dijital Takograf Kullanımı ve Sürüş, AETR Konvansiyonu Bilgilendirme Eğitimi - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /EĞİTİM
  • /DİJİTAL TAKOGRAF KULLANIMI VE SÜRÜŞ, AETR KONVANSİYONU BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
DİJİTAL TAKOGRAF KULLANIMI VE SÜRÜŞ, AETR KONVANSİYONU BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
A+A-

Eğitim Tarihi: 17-18 TEMMUZ 2024 SAAT: 11.00-14.00

Son Kayıt Tarihi: 14 Temmuz 2024

Sınırlı kontenjan olan eğitimde 8 kişilik kontenjan kalmıştır.

“Yüksek Cezalar Ödemeyin”

Malumunuz, taşımacılık sektöründe en önemli rekabet unsuru “Hızlı Teslimattır”. Performanslar, sefer sayıları, rakibinden bir adım önde olmak gibi kavramların altında yatan en önemli husus daha hızlı ve sağlam bir şekilde malın teslimatıdır.

Dolayısıyla, hep daha ileriyi, daha hızlıyı hedeflerken yapılan hatalar nedeniyle bir yıl boyunca kazanılan navlun gelirlerinin 10-15 katı ceza ödemek zorunda kalındığı acı bir gerçektir. Sürücülerimizin, tamamlayacakları seferleri önceden hesaplayabilmek, çalışma sürelerine ilişkin kuralları takip ederek hem kendi hem de taşıdıkları malların güvenliğini sağlamaları büyük önem taşımaktadır. Firma sahiplerinin ise, sürüş ve dinlenme saatlerini önceden hesaplayarak maksimum performans ile seferleri planlamaları kendi şirketlerinin verimliliği açısından son derece önemli bir husustur.

Kimler Bu Eğitime Katılmalı?

* Operasyon departmanında çalışanlar,

* İK departmanında çalışanlar,

* Şoförler, Baş Şoförler,

* Filo Yöneticileri, Şef, Müdür ve her kademede görevli personeller ve yetkinliklerini artırmak isteyen tüm çalışanlar.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONU BAŞLIKLARI

Takograf ve Sürücü Verileri

Günlük, Haftalık sürüş ve dinlenme süreleri,

Avrupa Biriği Genel veri Koruma Tüzüğü ve Kişisel verilerin Korunması Kanunu (KVKK ve GDPR)

Veri Sorumlusu

Verilerin İşlenmesi ( Verilerin indirilmesi, Verilerin Saklanma Koşulları)

Kayıtların saklama süreleri (araçta, firmada / dijital, manuel),

* Kayıtların ibraz zorunluluğu,

* Verilerin geriye dönük sorgu süresi,

Süresi Geçmiş verilerin akıbeti

Cezai Yaptırımlar ve Sonrası

* İhlallerin cezaya Türkiye’de çevrilmesinin faydaları,

Yurtdışında haftalık tatilin nerede geçirileceği,

Verilerin Bakanlık ile Paylaşılması

Sürücü Özlük Dosyaları

Araç Dosyaları

Kademe Dosyaları

Arıza Bildirim Formları

İnsan Kaynakları

Mahkeme Dosyaları

İşe Alım ve İş akdi feshi

AETR Sözleşmesi Kanuni Sürüş ve Dinlenme Süreleri ( Uluslararası Karayollarında Çalışan Mürettebatın Çalışma Kuralları Anlaşması)

KYTY Söleşmesi Kanuni Sürüş ve Dinlenme Süreleri ( Karayolları Trafik Yönetmeliği

Trafik Kanunu ve Yönetmeliği ile AETR Sözleşmesindeki farklılıklar,

Firmaların Takograf kullanımı konusundaki Sorumlulukları;

  • Firmalar, firma için firma kartı, sürücüler için sürücü kartı alınması
  • Firma, Firma kartı ile araçla ilk ticari sefere çıkmadan önce, takografı firma adına kayıt etmelidir.( Company Lock )
  • Firma, firma kartını kullanarak her 90 günde bir takograftaki verileri indirmeli ve bir yıl süre ile saklamalıdır.

(YAYINLANAN GENELGE İLE AYDA BİR TOBB VERİ TABANINA GÖNDERİLECEKTİR.)

  • Firma, firmada çalışan sürücülerin sürücü kartlarındaki verileri her 28 günde bir indirir ve bir yıl süre ile saklamalıdır.

(YAYINLANAN GENELGE İLE AYDA BİR TOBB VERİ TABANINA GÖNDERİLECEKTİR.)

  • Sürücülerin izin, hastane ve diğer görev gibi faaliyetlerini belgeler ve belge sürücüye verilmelidir.
  • Dijital Takograf cihazı takılı bir aracı sürmesi durumunda, işveren ve sürücüler, hem takograf cihazının, hem de sürücü kartının düzgün çalışmasından sorumludurlar.
  • Kurallar konusunda sürücüleri bilgilendirmeli ve eğitmelidir.
  • Yeterli miktarda onaylı dijital takograf kâğıdı veya analog takograf diski sürücüye verilmelidir.
  • Operasyonları kurallara uyacak şekilde planlanmalıdır.
  • İndirilen veriler ve takograf diskleri incelenmeli, kurallara uyulup uyulmadığı kontrol edilmelidir.
  • Kuralların ihlal edilmesini önleyici tedbirler alınmalıdır.
  • Denetim makamları tarafından talep edildiğinde son 12 ay içindeki veriler, istenen şekilde verilmek zorundadır.