30 Kasım - 2 Aralık tarihleri arasında düzenlenen CNR Mersin Lojistik ve Taşımacılık Fuarı’nın açılışında konuşan UND Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, fuarın Avrasya bölgesinin en etkin ve ses getiren lojistik etkinliklerinden biri haline geldiğini söyledi.
Mersin’in ülke ihracatındaki önemine dikkat çeken Aras, “En fazla ihracat gerçekleştiren ilk 10 il arasında yer alan, 2022 yılında ihracat performansı 3 milyar dolara ulaşan, özellikle yaş sebze-meyve ihracatında son 4 yıldır zirvede konumlanan Mersin ilimiz, 15 firmayla Türkiye’nin ilk 1000 ihracatçı firması listesine girmiştir. Bu önemli liman kentimiz, büyük çaplı lojistik projeleriyle ihracatını 10 milyar dolar düzeyine çıkarma potansiyeline sahiptir. Mersin’de kurulacak uluslararası bir lojistik merkez projesine, tüm paydaşlarla beraber destek veren UND olarak, bu kentimizin lojistik sektörünün itici gücüyle çok daha hızlı gelişeceğine inanıyoruz” dedi.
Başkan Aras, Mersin’in lojistik durumu hakkında bilgi verdikten sonra bölgenin sunduğu yüksek potansiyeli vurgu yaptı: “500’ü aşkın uluslararası taşımacılık ve lojistik firmasına ev sahipliği yapmakta olan Mersin, karayolu taşımacıları için Avrupa’da Trieste’ye; Akdeniz’de ise Hayfa ve Lefkoşa limanları üzerinden İsrail ve Kıbrıs’a Ro-Ro bağlantılarıyla ulaşım imkanı sunmaktadır. Akdeniz bölgesinin en önemli transit üslerinden biri olma potansiyeliyle ülkemizin özellikle Ortadoğu ve Orta Asya bölgesiyle ticaretinin rekabet gücünün belirleyicisi konumundadır. Nitekim, 12. Beş Yıllık Kalkınma Planımızda da Mersin ve bölgesinin, diğer bölgelerimizle lojistik bağlantılarının güçlendirilmesine yönelik hedefler devletimizin ekonomik gelişim stratejileri arasında yer almaktadır. Ayrıca 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planında da Mersin Kuru Limanının kurulması, Mersin Uluslararası Limanının genişletilmesi ve Doğu Akdeniz’de bir üs limanın (hub port) inşa edilmesi hedefleri de yer almaktadır” dedi.
UND olarak yapacakları çalışmalar hakkında da açıklamalar yapan Aras, “Önümüzdeki 3 yıl için hazırladığımız Stratejik Planımız kapsamında yurtiçinde haksız rekabete yol açan uygulamaların kaldırılmasına yönelik mevzuat düzenlemeleri ile birlikte, sınır geçişlerinin hızlandırılıp kolaylaştırılmasına yönelik teknik ve bürokratik iyileştirmelerin hayata geçirilmesi için çalışmalarımız sürecektir. Ayrıca, geçtiğimiz yıl ilk kez lojistik sektörüne bir “hizmet ihracatçısı” olarak doğrudan sağlanan devlet desteklerinin tüm bölgelerdeki nakliyecilerimiz tarafından daha etkin kullanılabilmesi için Ticaret Bakanlığımıza desteğimizi sürdürmekteyiz. UND olarak sektörümüzün gün geçtikçe artan maliyetlerinin düşürülmesi ve rekabet gücünün artırılmasına yönelik çalışmalarımızı yoğunlaştırarak sürdüreceğiz” diye konuştu.
Fuara, UND Başkan Yardımcıları, Yönetim Kurulu Üyeleri ve bölge üyelerimiz katılım gösterdi