Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu üzerinden yapılan taşımalara ilişkin taşımacı firmalarımız tarafından iletilen sorunlar kapsamında işletici firma ICA ile UND arasında sektör sorunlarını görüşmek üzere bir toplantı gerçekleştirildi.
İşletici kuruluş ICA adına toplantıya Genel Müdür Atilla Gökçe, Otoyol Yatırım ve Geliştirme Müdürü Burak Işık ve Gelir Güvence Müdürü Çağdaş Orhan katılım sağlarken, UND heyeti UND Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Ömer Gülen, İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İcra Kurulu Üyesi Erman Ereke ve UND üyesi Önal Lojistik yetkilisi Doğan Önal’dan oluştu.
Toplantının ana gündemi köprü ve otoyol kullanımlarında karşılaşılan cezalar olurken, sektöre kesilen köprü ve otoyol cezaları örnekleri ile birlikte ele alındı.
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener tarafından, araç sayısı fazla olan firmaların geçiş sorgulama esnasında büyük sorun yaşadığı ve bu süreci basitleştirmek adına plaka yerine firmanın vergi numarası üzerinden tüm filosunu sorgulayacak bir mekanizma oluşturulması talebi iletildi. 10 kat cezai işlem ile ilgili uygulamanın dünyanın hiçbir yerinde olmadığını ifade eden Fatih Şener, bu konuda da UND olarak girişimlerde bulunulduğu aktarıldı. İlaveten ağır ve havaleli yüklerin köprüden geçişindeki 54 tonluk sınırın anlamsızlığı, yabancı araçların ihlalli geçişlerinin engellenmesi adına yapılabilecek işbirlikleri Fatih Şener tarafından gündeme getirilen diğer hususlar oldu.
Söz konusu talebe ilave olarak Yüksek İstişare Kurulu üyesi Ömer Gülen tarafından, taşımacı firmaların kurumsal yapıları dikkate alınarak, tüm taşımacı firmaların filolarının işletici kuruluşun kendi sistemine tanıtılması, gerek sorgulama gerek ise ödeme işlemlerinde bu yapı üzerinden işlem yapılması gerektiği ifade edildi. İlaveten Kuzey Çevre Otoyolu üzerindeki park alanlarının belirlenecek güvenlik standartları çerçevesinde güvenilir park haline getirilmesinin önem arz ettiği Ömer Gülen tarafından aktarılan bir diğer husus oldu.
Kesilen cezaların temelinde yatan sorunların, taşımacı firmaların eksiklikleri, geçmişteki sorgulama ya da banka provizyon gönderimi kaynaklı sorunlarının çözümüne yönelik ICA girişimleri Genel Müdür Atilla Gökçe tarafından paylaşıldı. An itibari ile tüm geçişler içinde %97,5 oranında sorunsuz tahsilat yapıldığı ve %2,5 oranında yetersiz bakiye, arızalı HGS-OGS cihazı gibi nedenler ile ihlalli geçişler olduğu, ICA olarak geçmişten gelen cezai işlemlerde taşımacı firmalar ile anlaşma yoluna gitmek istemeleri sebebiyle birçok vakada henüz icra yoluna başvurulmadığı, standart dışı plakalar sebebiyle geçiş işlemlerinde sorunlar oluşabildiği ve plakaların standart hale getirilmesi gerektiği, geçiş sorunlarının çoğunun HGS etiketli araçlarda yaşandığı ve OGS cihaz kullanımının önem arz ettiği, anlaşmalı oldukları Halkbank ve Ziraat Bankası tarafından yetersiz bakiyeli geçişlerin cezaya düşmemesi için artık günlük olarak HGS ve OGS etiketlerinin bakiyelerinin sorgulandığını ve 15 günlük süreç diliminde yeterli bakiye olması durumunda ihlalli geçişin tahsilatının yapıldığı Atilla Gökçe tarafından iletilen diğer hususlar oldu.
Otoyol Yatırım ve Geliştirme Müdürü Burak Işık tarafından firmaların cezalarını takip edebilmeleri için YYS Mobil uygulamasının geliştirildiği ve ilave olarak web sayfasında açılan yeni bir bölüm üzerinden plaka kaydı yaptırılması kaydı ile ihlalli geçişe dair SMS ile bildirim gönderildiği ifade edildi.